הוארך מעצרו של החייל שהגן על חייו ועל חיי משפחתו

פנחס בן זיו No Comments on הוארך מעצרו של החייל שהגן על חייו ועל חיי משפחתו

לוחם צה"ל שהותקף בשבת בידי המון ערבי באבנים סמוך ליישוב רחלים בשומרון, נעצר ואמש הוארך מעצרו. בדיון הודו נציגי התביעה הצבאית כי משפחתו ותומכיו של המחבל צעקו בהלווייתו "אנחנו החיילים של מוחמד דף". עו"ד עדי קידר מחוננו "בית הדין הצבאי והפרקליטות משלבים ידיים ומממשים את המדיניות הכושלת והמסוכנת של הפרקליטות הצבאית מזה שנים – הפקרת לוחמי צה"ל ואזרחיה המדינה"

ניסיון הלינץ' בחווארה
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בית הדין הצבאי מרכז האריך אמש את מעצרו של לוחם צה"ל שהגן על בני משפחתו בעת ניסיון לינץ' שעברו בשבת סמוך ליישוב רחלים בשומרון. מעצרו של הלוחם אשר מוצב בימים אלו יחד עם יחידתו בגבול הצפון הוארך עד יום חמישי. בדיון שהסתיים בשעת לילה מאוחרת, תקפו עורכי דינו מארגון חוננו עדי קידר ונתי רום את גורמי התביעה הצבאית על כך שבשעת מלחמה הם עסוקים ברדיפת לוחם שהגן על עצמו ועל בני משפחתו מעשרות פורעים אשר תקפו אותם באבנים.

במהלך הדיון אישרו נציגי התביעה הצבאית כי בהלוויית המחבל נקראו קריאות תמיכה בחמאס והמשתתפים קראו "אנחנו החיילים של מוחמד דף".

בדיון נשא עו"ד עדי קידר דברים קשים ותקף את התביעה הצבאית "כואב לי מאוד להיות כאן באולם כאשר עשרות חיילים וביניהם קצינים בכירים מהתביעה ומהדוברות מבזבזים את זמנם כאן בהיכל זה, באיזשהו להט בלתי מוסבר לנסות ולהפריך את גרסתו של לוחם המצוי בעת לחימה…. כאשר גם בהקדמתו של התובע הצבאי הוא לא ראה לנכון ברקע הדברים אפילו לומר לבית הדין כי מדובר בחבורה שזרקה אבנים כלפי קטינים, כלפי אביו של הלוחם וכלפי הלוחם עצמו ולא מצא לנכון לציין כי מדובר בחמאסניקים מוותרי נשים שקוראים לעצמם "חיילים של מוחמד דף", שההימצאות שלהם בשטח לחימה בקרבת יישוב יהודי ללא תיאום עם צה"ל כאשר הם מתועדים זורקים אבנים ואף ליד גופתו של המנוח כביכול נמצא סלע כשחברו עם סלע בידו".

עו"ד נתי רום הוסיף בדיון "אנחנו פונים לבית הדין מתוך דאגה, מתוך כאב ופליאה, האם כשאלה הנתונים כרגע, כמה תעוזה יכולה להיות לתביעה וכמה הדבר הזה בימים טרופים אלה מצטייר בצורה כל כך לא נוחה לכל אזרח, לכל לוחם שבא מגבול סוריה לכמה שעות ונתקל באותו מארב ושהתביעה מנסה בכל הכוח לנסות לשכנע בנרטיב שהראיות לא תומכות בו בכלל. למה? כי יש כאן גופה לפנינו. וכל זה, גברתי, בזמן מלחמה…. האם המטרה היא המעצר? האם זה מה שחשוב? מה התכלית של המעצר הזה? להראות למישהו? לספק איזה רצון של מישהו שהוא מעל האנשים שמצויים פה? אולי חס וחלילה פוליטיקאים? אין ולו תשובה אחת שנענתה כאן בבית הדין שסותרת את גרסת החייל." דברי עו"ד רום.

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו מסר לאחר הדיון "בית הדין הצבאי והפרקליטות משלבים ידיים ומממשים את המדיניות הכושלת והמסוכנת של הפרקליטות הצבאית מזה שנים, והיא הפקרת לוחמי צה"ל ואזרחיה המדינה. הפרקליטות מנותקת לחלוטין ומתעלמת מכך שהלוחם ומשפחתו היו קרבנות למארב מתוכנן של מחבלים שרק תושייתו הצילה אותם. מעבר לכך לא הוכח כלל כי מותו של המחבל נגרם מירי הלוחם. מה שכן הוכח כי הטענה כי המדובר במוסקי זיתים תמימים הופרכה והוכח כי מדובר בתומכי טרור אשר ידו אבנים. אנו נגיש ערר כנגד ההחלטה", דברי עורכי הדין.

עו״ד נתי רום הוסיף ״מדובר בלוחם מצטיין, ללא עבר פלילי, שהגן על חייו לאחר שהותקף על ידי טרוריסטים מתועבים שביקשו לרצוח אותו ואת משפחתו. לצערי הפרקליטות הצבאית והשב״כ שבויים באותה קונספציה איומה, אינם מקשרים בין אירועי עזה לאירועי יו״ש ואת המחיר עלולים לשלם המתיישבים. אני קורא מכאן גם לפרקליטות הצבאית וגם לשב״כ להודות בטעות ולהשיב את הלוחם עוד היום ליחידתו".

נזכיר כי המקרה אירע בשבת האחרונה סמוך ליישוב רחלים שבשומרון, כאשר בני משפחה שסיירו ליד המטע החקלאי שלהם סמוך לישוב, הותקפו בידי פורעים שהגיעו לקרבת הישוב בחסות מסיק הזיתים. במועצת שומרון הדגישו כי לדברי הקצינים בשטח לא מדובר במסיק שתואם. הפורעים מהכפר סאוויה הסמוך תקפו את בני המשפחה באבנים וסלעים וסיכנו את חייהם. לוחם צה"ל המוצב בגבול הצפון אשר יצא לשבת לחופשה, ביצע ירי הגנתי וחילץ את בני המשפחה ממטר האבנים והסלעים. ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, הוציא הודעה חריגה לתקשורת במהלך השבת בה הוא ציין: "אני אומר בצורה ברורה, הפרטים פשוטים וברורים – משפחה שהותקפה ואני מגבה בצורה מלאה את הלוחם בחופשה שהגן על חייו וחיי משפחתו ונהג כפי שצריך".



0 תגובות